fredag den 7. september 2012

Velkomst - og metrokort

Det er altid spændende når man starter en helt ny blog op, for det er jo ikke til at vide hvad der kan ske herfra. denne tekst bliver skrevet til absolut intet publikum (dvs. dig...) og omvendt kunne hvem som helst jo ende med at læse det.
Jeg ved ikke om velkommen egentlig er nødvendigt, men om ikke andet er det rart for mig selv at skrive det. Men nok om det. 

Jeg er lige kommet hjem fra to måneders spændende rejse i Japan (!) og jeg har lyst til at dele lidt ud af mine oplevelser derfra. Ikke sådan rejseblog-agtigt (den finder man HER) men bare lige lidt om alt det spændende kunst jeg rendte ind i derovre. Ja, og så selvfølgelig lidt om tegneserier. 

Simon Patterson - The Great Bear (Osaka Museum of Modern Art) 

Her ses et af mine yndlingsværker fra Osaka Museum of Modern Art. Måske man lige skal trykke sig lidt ind på billedet for at kunne se det ordentligt. Det er Londons metrokort omskabt til en guide til kulturliv. Selve det pudsigløjerlige i at lade "retninger" og "stationer" være analogier for historiske udviklinger indenfor musik, kunst, politik og filosofi er naturligvis det fede, men i virkeligheden er det mest bare fordi jeg er helt tosset med kort...især metrokort! 

"There and back again" af Reagan H. Lee 
Her er en fin lille apropos. Et herligt metrokort lavet over Ringenes Herre. Egentlig er det designet til en t-shirt inde på den fantastiske side Threadless som kan findes HER. Sådan en t-shirt gad enhver nørd da eje. 

Nederst ses her det fantastiske metrokort fra Tokyo. På japansk! Det værste er, at der er flere forskellige private linjer oven i det egentlige "tokyo subway", så det er ikke altid helt nemt at regne ud hvordan man skal skifte. Londons kort er smukt, men det her er jo decideret voldsomt. På den fede måde. 

Tokyo metro kort

Ingen kommentarer:

Send en kommentar