fredag den 7. september 2012

American Vampire

Dagens tegneserie! Havde jeg tænkt man kunne kalde det her indlæg. Og så kunne der så følge et blogindlæg hver eneste dag - en ny tegneserie hver dag. Jeg vil i hvert fald give det et forsøg, for så kan jeg virkelig få læst alle mine tegneserier. 
...Men det skal sgu ikke hedde "dagens tegneserie"! 
ikke som overskrift i hvert fald. 
Fosiden til American Vampire samling nr. 1 udgivet på forlaget Vertigo


Idag har jeg læst første samling af den amerikanske serie American Vampire som startede her i 2010. Tegneren er Rafael Albuquerque, og den er skrevet af Scott Snyder og Stephen King (ingen ringere). De første fem hæfter er samlet her, og giver en virkelig fed introduktion til hvad jeg håber bliver en grim og blodig fortælling om amerikansk historie, menneskets ondskab ...og vampyrer naturligvis. 


Enkeltside fra  American Vampire samling nr. 1 udgivet på forlaget Vertigo (sorry for censuren...googlesøgninger...)
Ideen med at skabe en serie om vampyrer som er bare liiidt federe end de der teenagefilm, holder. Rafael lever op til sit navn, og kan godt tegne. Man kunne frygte for dynamikken i en sådan serie, men jeg synes han klarer den ganske godt. Dialogen er dog dét der får mig til virkelig at nyde det her, og så gør det heller ikke noget at historien er skruet sådan sammen, at man har sygt meget lyst til at læse det næste bind. Det er plat, det er lavt, men det virker. Og det holder. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar