mandag den 22. oktober 2012

Salvatore vol. 1


En af mine yndlingstegnere er franske Nicolas De Crécy. Jeg er simpelthen helt solgt når jeg ser hans tegninger, og derfor har jeg også investeret i en del af hans tegneserier. De Crécy er en af de der kunstnere hvor man er nødt til at spørge sig selv; "han kan tegne, men kan han lave tegneserier?" For det er virkelig nogle mærkelige tegneserier der kommer ud af det når han først går igang.
Nogen supersælger er han heller ikke, men der er nu trods alt udkommet en 4-5 titler på engelsk og sågar en enkelt på dansk. Den Himmelske Bibendum, som jeg anmeldte ovre på Nummer9. Se den HER
Sproget skifter konstant mellem det banale og det over-intellektuelt refererende og hans universer er befolket af underlige dyr. Desuden er den normale franske Tintin-agtige ligne-claire stil afløst af en helt anderledes gnidret levende stil. På en måde ligner det ret meget andet, men alligevel har det sin helt egen stemning. Og det er næppe alle der vil bryde sig om den. I hvert fald tror jeg, at man er nødt til lige at være tålmodig og lade sig suge en smule ind i bøgerne uden at give op på forhånd. Måske vil man ende med at kunne lide det. Om ikke andet kan man jo kigge indenfor på hans egen blog hvor der er masser af pæne tegninger. Se den HER

Ingen kommentarer:

Send en kommentar