søndag den 7. oktober 2012

Graffiti Kitchen



Ja, jeg har ikke så meget at sige om den her lille fortælling. Graffiti Kitchen af Eddie Campbell. Ikke fordi jeg synes dårligt om den, men fordi det altså er mit første møde med Campbells mere eller mindre selvbiografiske hovedperson Alec. Og det var bestemt et fint møde. Jeg skal vænne mig til den interessante men specielle streg, og jeg skal også vænne mig til den måde historierne kan virke utrolig staccato - de enkelte "ruder" virker ofte til at være tegnet helt hver for sig og så sat sammen senere.
til gengæld har jeg hurtigt vænnet mig til Campbells humoristiske og selvironiske fortællinger, og jeg kan sagtens vænne mig til ungdomsproblemerne selvom de foregår i firserne.
Jeg kan i hvert fald sagtens se mig selv tygge mig igennem den store tykke samling Alec: The Years Have Pants. Jeg kan sågar glæde mig helt. Måske starter jeg dog med at undersøge hans serie Bacchus lidt nærmere. den lyder vældig interessant nemlig.
(ps. Historien "Graffiti Kitchen" kan bl.a findes i den lille samling "Alec: Three piece suit" som ses på billedet øverst.)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar