lørdag den 8. juni 2013

Hvem vandt så Ping Priserne 2013 - få svaret her!


I lørdags var der awardshox på Lille Vega. Folkene bag Pingprisen havde en del at leve op til efter et glimrende og professionelt arrrangement sidste år. Godt nok kedede jeg mig bravt dengang, men sådan er det når man ikke kender et øje. I år var denne del klaret langt bedre, så allerede her var oddsene gode. Og alt i alt må man sige at standarten er lagt for awardshows blandt nørder. Det var faktisk decideret underholdende til tider. Anders Lund Madsen var vært (sammen med navnkundige Felix Rothstein), og omend han ikke er så høj som på tv (ja, det er sådan noget man siger...) var han virkelig sjov og velforberedt. Blandt andet havde han fanget hvor meget han faktisk kan tillade sig i netop dette selskab, og de fjogede kommentarer gik lige til grænsen i flabethed. Superfedt!

Og apropos menneskers højder, ja så er jeg nok nødt til at nævne vores allesammens helt Jakob Stegelman. Han vandt årets ærespris og han holdt en flot tale om hvorfor han slet ikke burde have den. Vi var heldigvis ligeglade alle sammen, og han måtte pænt takke ja alligevel. Og så kom aftenens højdepunkt: Jakob Stegelman stående ved siden af Anders Lund Madsen! Shit der er højdeforskel!

Nå nok om det, det vigtigste i løbet af aftenen var nok de to udenlandske vinderes takketaler som blev læst op på scenen. Dem vil jeg dog ikke sige mere om, men i stedet bør DU smutte ind på Forlaget Aben Malers hjemmeside og læse hvad Steffen har skrevet derinde. Der finder du også de to taler, så jeg kan straks bevæge mig over til dagens egentlige pointe...mine forudsigelser!

Den opmærksomme læser (mon jeg har sådan nogle?) vil allerede nu have opdaget at, ja, Felix Paulsen aka Flexitron gættede søreme rigtig i 6 ud af 6 priser - det svarer ca. til 100 procents nøjagtighed. Jeg skulle sgu have spillet penge på det!
Faktisk har jeg som skribent for Nummer9.dk også stemt til æresprisen - og ja, jeg stemte søreme på den herre Stegelman. Så 7 ud af 6 må det hedde!

Faktisk er jeg en anelse stolt, men lidt heldig var jeg altså også. For der var ikke mange af priserne der var afgjort på forhånd. Det var et rigtig stærkt felt og alle de nominerede havde naturligvis fortjent en pris! Det er nogle gange uheldigt hvis to fantastiske tegneserier udgives samtidig, for så mange købere er der trods alt heller ikke. Jeg skal nu nok sørge for at få læst alle de nominerede før eller siden.

Årets vinder blev Mårdøn Smet og hans opsamlende værk Stig og Martha. Tidligere om lørdagen havde jeg stået og købt bogen af ham og fået en lille tegning, så jeg kan med glæde kalde mig ejer af årets danske tegneserie. Den er også bare vildt flot!

ps. svaret på hvem der egentlig vandt Ping: det gjorde JEG! Ellers kan jo kigge HER

- Flexitron

Ingen kommentarer:

Send en kommentar