tirsdag den 20. november 2012

Nye Tider på Bloggen - Kvalitet er det nye Sort

Nu har jeg i lang tid kørt den her blog med et klart koncept; at læse så mange tegneserier som jeg overhovedet kan nå og så skrive en lille anbefaling (eller advarsel) om hver enkelt. Jeg har læst gennemsnitligt én tegneserie om dagen, og det må siges at være mit livs rekord! Bloggen er så godt nok først blevet opdateret hen mod weekenderne og sådan, men der har da været et vist konstant flow af korte middelmådige beskrivelser af tegneserier. 

Det har sådan set været fedt nok, men nu er jeg klar til at fylde en smule mere indhold på tror jeg. Så som overskriften hentyder til: kvalitet frem for kvantitet fra nu af! ...Altså det kommer til at lyde helt vildt...det er det jo nok ikke. For det første skal der nok komme relativt meget indhold herinde, og for det andet skal jg altså også lige øve mig lidt før jeg bliver decideret sej til at skrive "kvalitets-blogs"...hvad det så end vil sige. hehe

En ordentlige afslutning skal kvantiteten da lige ha! I de forgange uger har jeg fået læst knap så mange tegneserier pga. mit meget spændende foredrag hos Talerøret, men jeg har da fået læst noget trods alt:

Finder bind 1 af Carla Speed McNeil  -  En anderledes science fiction fortælling der måske skal have lov at komme lidt igang. Jeg er i hvert fald ikke solgt totalt til den. 

Stella af Søren Winther Nørbæk  -  Altså hvor tit render man ind i en helt ny dansk tegneserie, sågar en debutant, og sågar i albumformat (dog hardcover). Flotte farver og gale sci-fi narrastreger. Gennemført og fin debut, men jeg vil se mere før jeg vil sige særlig meget. 

Rejsen til Saturn af Claus Deleuran  -  Gammel klassiker og vel nok den bedste danske tegneserie EVER. Sjov og skarp og sci-fi og socialrealisme og bare charmerende fra først til sidst. 

Gotham Central af Ed Brubaker og Greg Rucka  -  Bag om Batman! Vi følger drabsafdelingen i Gotham gennem en række fede mysterier hvor de der superhelte og -skurke af og til er indblandet. Den er noget af det fedeste jeg har læst i meget lang tid! Virkelig god kriminalserie i 3 gange 200 sider. Det var en meget lang og meget spændende aften/nat.   

Her er noget lidt anderledes, nemlig den japanske tegnefilm Tekkonkinkreet. En film man ikke bør undlade at se! Slet ikke hvis man i forvejen er lidt til det der animé og sådan. Den er godt fortalt omend den er en sammenkrympning af en meget lang manga (naturligt nok) og så er den bare gudsbenådet SMUK. 

Lidt mere Japan. her i form af x-box spillet Catherine. Det mest anderledes og banebrydende spil jeg  længe er rendt ind i. Jeg lånte det bare på biblo, så jeg skal engang ha købt det og spillet det færdigt. Tjek det ud i cyberspace, men prøv altså også lige at spille det engang selv. 

Nå ja, så fik jeg også læst Wormwood af Garth Ennis. Jeg elsker Preacher af Ennis, og gør man det, vil man også elske Wormwood. Satans søn er hovedperson og hans to venner er en kanin der har fået talegaver samt den dreadlokkende fyr på billedet ovenfor: Jesus selv. Der bliver bandet og horet og det er fedt. Mindre fedt end Preacher, men stadig bedre end The Boys (især tegningerne).  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar