søndag den 11. november 2012

Feynman


Det er efterhånden rigtig rigtig lang tid siden jeg rent faktisk læste denne her tegneserie. Jeg husker dog én ting; jeg læste den i ét langt stræk. Det er meget lang tid siden jeg har læst tegneserier så lang tid i træk, og så var det jo vel og mærke kun én tegneserie. Men en lidt længere en af slagsen jo.
Jeg synes virkelig den var fantastisk, og jeg under jer alle sammen en oplevelse af denne slags.

De her billeder taget i betragtning kan det måske virke dumt...men jeg er nødt til at fremhæve for godt tegnet den er. Eller måske er det ikke bare godt tegnet som i "pænt", men nærmere som i "godt gennemtænkt". Bogen er en art biografi om den store fysiker Feynman, og en af Feynmans store opdagelser var interessant nok...brugen af tegninger i formidlingen og undervisningen af teoretisk fysik!

Dette bringes flot til live i en tegneserie. ja, faktisk ville det ikke rigtig give mening blot at læse en biografi med ord i...shit det lyder også kedeligt. hehe.
Især fordi der er nogle temmelig komplicerede fysik-ting der bliver forklaret. Ikke at man behøver forstå dem, men hey, man prøver da i det mindste! (se siden/billedet nederst i dette blog-indlæg)

Her er lidt flere billeder, og så synes jeg ellers at I skal fise ind på bibliotek.dk og bestille bogen hjem.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar